Monelle sivustosisällön tuottaminen on pakollinen paha, joka tehdään viime tingassa ajatuksella "tehdään nyt jotain ja katsotaan näitä paremmin julkaisun jälkeen". Arjen kiireissä sivustosisällön kehittäminen kuitenkin unohtuu – eikä sivusto milloinkaan pääse täyteen potentiaaliinsa.
Tilanne on varsin ymmärrettävä. Sisältöön kannattaisi kuitenkin suhtautua yhtenä sivuston kulmakivistä. Ei vähiten siksi, että siihen panostaminen tuo yrityksellesi lopulta lisää maksavia asiakkaita.
(Pst! Etsitkö sivustollesi copywriteria? Heitä pallo ammattilaisillemme!)
Sisällöntuotannossa luodaan tekstin, kuvan ja äänen keinoin yritykselle edellytykset myönteisiin asiakaskohtaamisiin eri kanavissa. Tyypillisiä esimerkkejä sisällöntuotannosta ovat:
Tässä artikkelissa keskitymme yhteen tärkeimmistä kanavista, joissa sisällöllä on suuri merkitys – sivuston tekstisisällöntuotantoon.
Kuvittele, että asiakas saapuu liikkeeseesi, eikä paikalla ole myyjää. Asiakkaan täytyy löytää etsimänsä omillaan. Mikä ratkaisee sen, löytääkö asiakas etsimänsä vai lähteekö hän tyhjin käsin?
Sivusto tai verkkokauppa on kuin itsepalvelumyymälä verkossa. Mikä ratkaisee, tuleeko sivustokävijästä ostava asiakas vai ei? Sisällöntuotanto, laadukasta sivustokokonaisuutta tietenkään unohtamatta.
Googlen tuloksissa korkeimmalle sijoittuvilla sivustoilla on kaikilla jotain yhteistä – niiden sisällöntuotantoon on panostettu.
Tasapainottelu ihmisen ja hakukoneen palvelemisen välillä vaatii suunnittelua. Parhaimmillaan sivustosisällön hakukoneoptimointi voidaan toteuttaa kuitenkin niin taidokkaasti, ettei avainsanojen käyttö verota tekstin käytettävyyttä liiaksi.
Miten erotut kilpailijoistasi sivustolla? Tärkeä osa yhtälöä on sisältö. Sen täytyy heijastaa yritystäsi, sen kohderyhmää ja vahvuuksia.
Esimerkiksi:
On selvää, että sisällöntuotantoon kannattaa keskittyä. Mutta aina oma aika, jaksaminen tai taidot eivät riitä. Silloin voi olla hyvä antaa asia ammattimaisen copywriterin tai sisällöntuottajan käsiin.
Me autamme sinua mielellämme!