Kuvan lähde: https://blog.google/products/marketingplatform/analytics/prepare-for-future-with-google-analytics-4/
---
Google Analytics on sivuston kävijämääriä mittaava ilmainen palvelu, joka kertoo muun muassa
Näiden tietojen valossa voidaan selvittää, missä kanavissa kannattaa panostaa näkyvyyteen, jotta ostavat asiakkaat saadaan maksimoitua. Selville saadaan myös, millainen sisältö heitä kiinnostaa.
---
Uudessa versiossa on keskitytty erityisesti laitteiden väliseen tunnistamiseen, tekoälyn hyödyntämiseen ja yksityisyyden huomioimiseen.
Aikaisemmin Google ei ole kyennyt yhdistämään toisiinsa eri laitteilla ja eri kanavista verkkosivustolle saapuvan yhden kävijän toimia. Tähän on nyt saatu ratkaisu uuden mittaustekniikan ansiosta.
Myös uudesta koneoppimisesta (puhekielessä ”tekoäly”) luvataan apua aukkojen täyttämiseen, joita muun muassa uudistunut tietosuojalaki ja verkkosivustojen evästeilmoitukset ovat saaneet aikaan.
Parhaillaan Google kehittää evästeetön seuranta -ominaisuutta uuden version sisälle. Kun asiakas kieltäytyy suostumasta tiedonkeruuseen, uusi mittaustapa kunnioittaa tätä päätöstä olla tallentamatta tunnistettavaa henkilötietoa, vaikka se seuraisikin asiakkaan toimia sivustolla.
Uudistunut Google Analytics 4 tarjoaa myös ennustavaa tietoa sivustosi datasta, jota voit hyödyntää liiketoiminnassasi.
Täytä tietosi alle, niin kerromme sinulle!