Mainostoimisto Semio - Seinäjoki, Tampere

Google Business – ilmaista näkyvyyttä yritykselle

 

Kuvitellaan, että potentiaalinen asiakas hakee alasi paikallisia yrityksiä Googlessa.

 

Oletko varmistanut, että...

  • yrityksesi ajantasainen sijainti ja yhteystiedot näkyvät Googlessa?
  • yritykseesi on helppo ottaa yhteyttä heti hakutulossivulta?
  • kilpailija ei voi halutessaan poistaa sinun tietojasi?

Jos et, kannattaa laittaa kuntoon Google Business - eli Yritysprofiili.

 

Mikä on Google Business tai Google Yritysprofiili?

Google Business (ent. Google My Business), tai kotoisemmin Google Yritysprofiili, on yrityksen perustiedoista koostuva profiili, joka näkyy Googlen hakusivulla.​


Yritysprofiili auttaa uusia asiakkaita löytämään yrityksesi tärkeimmät tiedot helposti, jolloin sinuun on helppo ottaa yhteyttä. Yritysprofiili on tarkoitettu yrityksille, joilla on kivijalkaliike.

 

3 syytä laittaa Google Business-profiili kuntoon

1) Olet helposti esillä ja löydettävissä.

Yritysprofiili näkyy upotetun kartan muodossa Googlen hakusivulla, kun uusi potentiaalinen asiakas hakee alueen palveluita.​

2) Yrityksesi tiedot ovat ajan tasalla.

Ajantasaisilla tiedoilla varmistat, etteivät potentiaaliset asiakkaat valu kilpailijallesi esimerkiksi vanhentuneen puhelinnumeron tai väärän katuosoitteen takia.

 
3) Yrityksesi tiedot ovat turvassa.

Jos profiili ei ole hallussasi, kilpailijoiden on mahdollista muokata tai jopa poistaa yrityksesi tietoja. Vahvistamalla profiilin varmistat, ettei näin käy.

 

 

Tarkista Business-profiilistasi ainakin nämä

Kattavista Yritysprofiilin perustiedoista tärkeimmät ovat toimiala, palvelualue ja puhelinnumero. ​

Toimiala määrittelee, millaisten Google-hakujen yhteydessä profiilisi nousee esille. Palvelualueen rajaaminen taas mahdollistaa sen, että profiilisi näkyy juuri oman alueesi hakujen yhteydessä.

 

Puhelinnumero antaa mahdollisuuden ottaa sinuun yhteyttä suoraan hakutulossivulta.

 

Auta asiakkaasi perille: katunäkymä

Suoraan nimellä haettaessa yritysprofiili sisältää katunäkymä-toiminnon (street view).​

Katunäkymä on liikuteltava kuva, joka auttaa hahmottamaan tarkan sijainnin ennen paikan päälle saapumista.​

Oletuksena näkyvää kuvakulmaa voidaan tarvittaessa muuttaa näköesteen vuoksi tai ottaa täysin uusi kuva 360-kameralla, jos rakennus tai ympäristö on muuttunut radikaalisti.​

Profiiliin on mahdollista lisätä kiinteitä kuvia sisätiloista, asiakastöistä ja henkilöstöstä.​

 

Erotu positiivisilla arvosteluilla​: suositukset​

Suositukset ovat ihmisten antamia arvosteluja yrityksestäsi. Niiden määrä ja laatu vaikuttaa profiilien listautumisjärjestykseen.​

Profiilin avulla saat käyttöösi arvostelulinkin, jonka voit jakaa kanta-asiakkaille ja kerätä profiilin näkyvyyttä edistäviä arvostelupisteitä.​

Profiilin omistajana voit yrityksen nimissä myös vastata asiakkaiden arvosteluihin ja tarvittaessa ilmoittaa ne Googlelle poistettavaksi.​

 

Esittele tuotevalikoimaasi

Googlen Yritysprofiili tarjoaa eri alan yrittäjille myös muita toimintoja.

 

Esimerkiksi tuotteiden lisäystoiminnolla verkkokauppias tai tuotevalmistaja voi nostaa esille poimintoja tuotteistaan. Ravintoloitsija taas voi esitellä vaihtuvan lounaslistansa.

 

On siis monta hyvää syytä ottaa Googlen Yritysprofiili haltuun. Helpoiten ja nopeiten se käy, kun annat asian ammattilaistemme käsiin. Riittää, kun täytät tietosi lomakkeeseen, niin me hoidamme homman loppuun!

Haluatko Google Business -profiilisi heti kuntoon?

Täytä tietosi alle, niin hoidamme homman puolestasi!

*
*
Kyllä kiitos! Minulle saa lähettää markkinointiin liittyviä vinkkejä ja muita hyödyllisiä viestejä. *

Pakolliset kentät * 
Soita 050 464 3663
Ota yhteyttä ›